Úvod

visegrad fund logo blue 800px

Konferencia o Industry 4.0 v automobilovom priemysle

 

V rámci grantového projektu č. 21640389 podporovaného Višegradskym fondom (www.visegradfund.org) sa katedra spolupodieľa na príprave konferencie "INDUSTRY 4.0 v automobilovom priemysle: ako adaptovať univerzitné vzdelávanie na nové výzvy v priemysle." Plánovaný termín konferencie je začiatok októbra 2017.

Partnermi projektu sú:

- Budapeštianska univerzita technológií a ekonomiky (Maďarsko) ako hlavný partner,
- Univerzita Tomáša Baťu zo Zlína (Česká republika),
- Univerzita zo Zelenej hory (Poľsko),
- Technická univerzita v Košiciach (Slovenská republika).


Automobilový priemysel má značný význam pre región strednej Európy. V súčasnosti je automobilový priemysel čoraz viac determinovaný trendom označovaným ako INDUSTRY 4.0. Okrem toho, že tento trend je výzvou pre automobilový priemysel je aj výzvou, ktorej čelia aj univerzity. INDUSTRY 4.0 je samo osebe veľmi zložitou témou vzdelávania a preto je spolupráca medzi univerzitami nevyhnutná.

Hlavným cieľom projektu je zhromaždiť a zdieľať poznatky a skúsenosti o súčasnej praxi v INDUSTRY 4.0 a potom vytvoriť vzdelávací model pre priemysel 4.0 na zúčastnených univerzitách tak, aby noví absolventi mohli začať svoju pracovnú kariéru v automobilovom priemysle už so skúsenosťami s priemyslom 4.0.
 

Conference about Industry 4.0 in the automotive industry

Within the grant project no. 21640389 supported by the Visegrad fund (www.visegradfund.org), the Department of automobile production cooperate on preparation of the conference "INDUSTRY 4.0 in the Automotive Industry: how to adapt university education to new challenges in industry." The scheduled date for the conference is October 2017.

The project partners are:

- Budapest University of Technology and Economics (Hungary) as the main partner,
- Tomas Bata University in Zlín (Czech Republic),
- University of Green Mountain (Poland),
- Technical University of Košice (Slovak Republic).

 

The automotive industry has great importance for the Central European region. At present, the automotive industry is increasingly determined by the trend referred as INDUSTRY 4.0. In addition, this trend is a challenge for the automotive industry, and it is also a challenge faced by universities. INDUSTRY 4.0 is itself a very complex topic of education and therefore cooperation between universities is inevitable.
The main goal of the project is to gather and share knowledge and experience about current praxis in INDUSTRY 4.0. Another goal is development of education module for Industry 4.0 for the participating universities, so that new graduates can start their career in the automotive industry with experience in Industry 4.0.

studuj AV Bc 

PREČO ŠTUDOVAŤ BAKALÁRSKY PROGRAM AUTOMOBILOVÁ VÝROBA?

studuj AV Ing

PREČO ŠTUDOVAŤ INŽINIERSKY PROGRAM AUTOMOBILOVÁ VÝROBA?

Cieľom projektu bolo navrhnúť a zostrojiť plne funkčný automobil v reálnej veľkosti, ktorý by reprezentoval Strojnícku fakultu a študentov automobilovej výroby v ich  nadobudnutých schopnostiach, vedomostiach a zručnostiach.

Automobil mal zaujať svojou originalitou, agresivitou, rýchlosťou, modernými inovačnými prvkami a športovým  vzhľadom, oslovujúcim najmä mladú generáciu, ako aj športovo naladených automobilistov.

Projekt bol postavený tak, aby modeloval reálny postup automobiliek, s reálnymi obmedzeniami a s didaktickým zámerom maximálnej tímovej tvorivosti na báze metódy learnig by doing. Projekt nemal žiadny grant, finančné zabezpečenie poskytol dekan Strojníckej fakulty Dr.hc. prof. Ing. Miroslav Badida, PhD. z fondu budovania laboratórií.

Odborným garantom projektu je prof. Ing. Milan Kováč, DrSc. – riaditeľ Ústavu technológií a manažmentu a vedúci Inovačného centra automobilovej výroby.

 

Odborní konzultanti:

  • Ing. Štefan Babjak, PhD. – ICAV
  • Ing. Michal Dúbravčík, PhD. – KTaM
  • Ing. Štefan Kender, PhD. – KTaM

 

Spolupracovali:

  • Ing. Miloš Liba
  • Ing. Peter Čerkala
  • Ing. Slavomír Potoczky

 

Sled fáz projektu bol nasledovný:

generovanie koncepčných variantov automobilu, dizajnérske návrhy, grafické a počítačové návrhy, hodnotenia, tvorba modelov, technické riešenia, výpočty, experimenty, rozhodovanie výroba – subdodávka, ….

 

Portfólio znalostí a realizačnej spôsobilosti našich študentov

  • Inovačné spravodajstvo
  • Techniky tvorivosti: brainstorming, morfológia, TRIZ,...
  • Benchmarking
  • Tvorba návrhov: nákresy, páskové a fyzické modely
  • Konštrukčné riešenia, výpočty, simulácie
  • CAD riešenia   Catia
  • Štíhly dizajn
  • Navrhovanie prípravkov
  • Výroba vzoriek klasickými metódami a rapid prototipingom
  • Navrhovanie foriem
  • Výroba dielcov automobilu
  • Testovanie dielcov a kontrola kvality
  • Optimalizácia subdodávok
  • Montovanie
  • Vyrobiteľnosť, montovateľnosť, ekonomika  - design for manufacturability, assembly, economy

P1010006

 

P1010008

 

DSC00997

 

DSC00763

Projekt vývoja prototypu odľahčenej karosérie študentského elektromobilu postaveného na platforme Volkswagen e-up!

 

Jednou z hlavných priorít pri vývoji prototypu odľahčenej karosérie študentského elektromobilu Volkswagen e-up! poskytnutého spoločnosťou Volkswagen Slovakia a. s. Strojníckej fakulte TU v Košiciach darom (obr. 1) je zvýšenie dojazdu cestou:
- zníženia hmotnosti o 15 až 20 % aplikáciou kompozitných materiálov pre vybrané komponenty,
- zníženia aerodynamického odporu inovatívnou zmenou dizajnu automobilu,
- prípravy na aplikáciou fotovoltaických článkov.

 

Súbežne s uvedenými cieľmi sa očakáva aj zvýšenie atraktivity dizajnu pre oslovenie mladej generácie.

 

Riešenie projektu je rozdelené do niekoľkých etáp. V rámci prvej etapy boli využité technológie reverzného inžinierstva. Aplikované boli technológie 3D laserového skenovania (obr. 2) a plošného modelovania, výsledkom ktorých bola digitalizácia karosérie automobilu VW-eUp! Získaný model karosérie automobilu bol použitý jednak ako podklad pre aerodynamické analýzy v simulačnom softvéri a jednak ako „matrica“ pre stanovanie hraníc jednotlivých častí automobilu (kapota, predné blatníky, zadné dvere a nárazník). V prvej fáze projektu je cieľom overenie navrhnutého konceptu zvýšenia aerodynamickosti a zníženia hmotnosti vybraných komponentov. Novo navrhnuté komponenty sú napojené na existujúce časti karosérie automobilu, využitím hraničných línií jednotlivých dielcov karosérie získaných skenovaním.

 

Pomocou CAD modelovania boli vytvorené inovatívne dizajny vybraných dielcov. Dizajn vybraných dielcov karosérie bol optimalizovaný s podporou programov CATIA a ANSYS – obr. 3.

 

Technológie Rapid prototypingu boli použité pre výrobu inovovaných komponentov karosérie. CNC obrábaním bola vyfrézovaná pozitívna forma, ktorá sa stala základom pre výrobu nových dielcov z kompozitných materiálov technológiou vákuového formovania.
Na obr. 4 a obr. 5 je uvedený výsledný dizajn karosérie automobilu.

 

Zmena dizajnu sleduje ako už bolo spomenuté aj vylepšenie aerodynamických vlastností automobilu. Ostré línie prednej časti automobilu sú navrhnuté pre rýchle obtekanie náporového vzduchu okolo karosérie. Priamo nadväzujú na bočné línie pôvodného modelu, ktoré stabilizujú prúdnice obtekajúceho vzduchu. Špeciálny tvar zadného krídla uzatvára prúdnice tesne za zadnými dverami automobilu.Brzdný účinok náporového vzduchu narážajúceho na prednú časť automobilu bol eliminovaný uzatvoreným profilom čela nárazníka s prepojením na kapotu a blatníky.

 

V ďalších fázach projektu sa uvažuje s inštaláciou fotovoltaických panelov a ďalším znižovaním hmotnosti automobilu, jednak nahrádzaním pôvodných komponentov komponentmi z progresívnych materiálov a jednak celkovou zmenou dizajnu zameranou na zníženie aerodynamického odporu.

 

Modulový princíp umožňuje pokračovať na riešení redizajnu dverí a prvkov interiéru.

 


 

 

ecar1

 obr. 1

 

ecar2

obr. 2

 

ecar3

obr. 3

 

ecar4

obr. 4

 

ecar5

obr. 5

SPOLUPRÁCA S PRAXOU

 

  • Volkswagen Slovakia a.s.
  • Johnson Controls Trenčín, s.r.o.
  • GETRAG FORD Transmissions Slovakia, s.r.o. - Košice/Kechnec
  • Faurecia Slovakia s.r.o. - Košice
  • SWEP Slovakia - Košice/Kechnec
  • GOHR, s.r.o. - Veľký Šariš
  • Prvá zváračska a.s. Bratislava
  • ÚM SAV v Košiciach
  • Výskumný ústav dopravný, a.s. Žilina
  • TEN Slovakia

 

MEDZINÁRODNÁ SPOLUPRÁCA

 

  • Faculty of Automotive and Construction Machinery Engineering
  • Warsaw University of Technology
  • Politechnika Świetokrzyska - Kielce
  • CVUT Praha
  • VUT Brno
  • VŠB Ostrava
  • TU v Liberci
  • MECAS Plzeň

body

pon uto str štv pia sob ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
 01 Tuke 2ver  02 SjF 2ver  03 IS MAIS 2ver  04 TUKE Mail zamestnanci 2ver

car2

05 TUKE Mail študent 2ver  08 Univerzitná knižnica 2ver  09 Nastavenia UVT 2ver
10 Portál zamestnanci 2ver  06 Telefónny zoznam 2ver  07 Stravovanie 2ver

PREČO ŠTUDOVAŤ BAKALÁRSKY PROGRAM AUTOMOBILOVÁ VÝROBA?

studuj AV Bc

PREČO ŠTUDOVAŤ INŽINIERSKY PROGRAM AUTOMOBILOVÁ VÝROBA?

studuj AV Ing

Kontakt

prof. Ing. Janette Brezinová, PhD.
Vedúca Katedry automobilovej výroby
tel. č.: 055/602 3512
e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

doc. Ing. Dušan Sabadka, PhD.
Tajomník katedry
tel. č.: 055/602 3529
e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Sekretariát: Ing. Eva Krupárová
tel.: 055/602 3502
e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Naša adresa

Katedra automobilovej výroby
Mäsiarska 74
040 01 Košice
Slovenská Republika

QR kod mapa

MAPA A GPS SÚRADNICE

48.7255908526967 , 21.25340531611493

Mapa 3

Auto

Auto