Autorizovaná skupina akustiky prostredia, ktorá pôsobí na Katedre inžinierstva prostredia sa venuje aj tvorbe hlukových máp interiéru. Hlukové mapy interiéru sú spracovávame v špeciálnom softvéry CADNA R a softvéry NoiseAtWork.
![]()  | 
![]()  | 
Pre vytvorenie objektívne spracovaných hlukových máp interiéru v priemyselných prevádzkach sú potrebné tieto podklady:
- rozmery objektu,
 - celková stavebná situácia (napr. pôdorys), z ktorej je zrejmé umiestnenie jednotlivých zdrojov hluku, priečok, okenných a dverových rámov, svetlíkov so znázornením pracovných miest zamestnancov,
 - stavebný materiál jednotlivých obvodových stien, priečok v interiéri vrátane stropu (strechy), typ okien a dverí, materiál použitý na svetlíky a pod.,
 - namerané hodnoty ekvivalentnej hladiny A akustického tlaku,
 - rozmery zdrojov hluku a ich jednotlivé akustické výkony (tzn. hluk pri zaťažení - Lw) – väčšinou sú uvedené v technických listoch,
 - prevádzkové hodiny závodu (počet zmien),
 - ostatné vstupné dáta vyplývajúce z konkrétnej situácie.
 
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
Konečné vykreslenie hlukovej situácie výrobnej haly v závode v pracovnom prostredí softvéru NoiseAtWork je znázornené na nasledujúcom obrázku.
 
Návrh metodiky merania hluku interiérov pre tvorbu hlukových máp
Pre vytvorenie kvalitne a objektívne spracovanej hlukovej mapy je veľmi dôležitá metodika a postup merania. Od merania závisí správnosť nameraných hodnôt. Príprava pred meraním je neoddeliteľnou súčasťou merania a počas priebehu merania je nutné dbať na dokumentáciu o meraní. Dôkladne zaznamenané miesta merania a k nim prislúchajúce namerané hodnoty, a taktiež dokumentácia ostatných vstupných údajov potrebných pre tvorbu hlukovej mapy sú tým najlepším podkladom pre vytváranie objektívnych hlukových máp interiéru priemyselných prevádzok.
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
Referencie:
- Magneti Marelli, Kechnec
 

                                                                    
                                                                    
				
						






















